INICI DE LA SESSIÓ:
La Maria Castillo enuncia què treballarem en aquesta sessió. De fet, comença comentant que ha adaptat la classe en funció del què vam parlar a l'anterior i diu que aplicarà un canvi de metodologia. Avui la classe és teòrica.
A continuació dedica uns minuts a recordar entre tots els conceptes apresos fins ara. Això ens serveix per a fer memòria, però també per acabar d'aclarir conceptes i veure si els anem assolint correctament. La Maria pren el rol de guia en un "debat" llençant preguntes com: "què hem fet fins ara?". La Maria facilita que ens sentim còmodes per a respondre. Ens escolta i ens guia. Reflexionem breument i arribem a:
- Com planificar les classes
- Preguntes a fer-nos quan ens proposen una feina
- Rols del professor
- Objectius
COR DE LA SESSIÓ:
Ens planteja una Proposta de Planificació en 8 punts que il·lustra amb exemples i anècdotes reals (fa més entenedora i amena la classe i ens manté atents) i fomenta la participació (de tal manera que anem reflexionant a la vegada que ens va introduint conceptes):
- OBJECTIUS - QUÈ?
- Com marcar els objectius?
- Sabent qui/com ets tu com a professor, pensant en com ets com a alumne.
- Coneixent el grup (3 o 4 sessions).
- Fixar entre 3 i 5 objectius. N'hi ha de 4 tipus:
- DISCIPLINA TEATRAL
- DINÀMIQUES DE GRUP
- CREIXEMENT PERSONAL
- SOCIALS/POLÍTICS
- ESTRATÈGIES - COM?
- Per a cada objectiu, marcar estratègies.
- AVALUACIÓ - COM SABRÉ QUE HO HE ACONSEGUIT?
- Per a cada objectiu, marcar paràmetres d'avaluació.
- Exemple de cas que ens planteja la Maria i que anem resolent entre tots a mode de debat:
- Què? Reduir la dispersió.
- Com? Lligant exercicis/transicions. Treballant música. Fent pagar penyora "divertida". Jugant amb el nivell de dificultat. Acotant els espais/moments de "fer" vs "parlar". Ocupant a cadascú amb una tasca. Incloent càrrega física.
- Com sabré que ho he aconseguit? Ex: "Ocupant a cadascú amb una tasca" ho avalues veient si "fan el que els has demanat".
- PAUSA: durant la pausa ens animem a xerrar amb la Maria sobre escoles de teatre i ella ens explica la seva experiència amb l'Institut del Teatre. Aquesta pausa, de forma no planificada, ha esdevingut part de la classe i ha sigut interessant.
- SELECCIÓ D'EXERCICIS
- Escollir els exercicis tenint present els objectius.
- Separar-los en blocs:
- ESCALFAMENT
- VEU
- COS
- DINÀMICA DE GRUP I ESCOLTA
- TREBALL DE TEXT
- IMPROVISACIÓ
- Exemple: Exercicis de COS: "caminar per l'espai", "canvis de velocitat", "estàtues i escultors", "el mirall", "1 cadira, 1 dret, 1 corrent"...
- Ordenar-los segons DIFICULTAT. Útil per escollir els exercicis segons progressió de dificultat. Ex: "caminar per l'espai", "canvis de velocitat", "estàtues i escultors" i "el mirall" DIFICULTAT 1. "1 cadira, 1 dret, 1 corrent" DIFICULTAT 2.
- Indicar si són de CONTROL DE FOCUS o no i el tipus.
- FOCUS BAIX COMPARTIT
- FOCUS BAIX TRASLLADAT
- FOCUS MITJÀ COMPARTIT
- FOCUS MITJÀ TRASLLADAT
- FOCUS ALT
- GRAELLA
- Quantes sessions tenim? Podem repetir exercicis?
- Preparar una graella procurant equilibrar les repeticions d'exercicis i marcant deadlines.
- MATERIAL TALLER
- Incloure sessions per treballar:
- VESTUARI
- ESPAI ESCÈNIC
- ESPAI SONOR
- ATREZZO
- No deixar-ho pel final. Permetre experimentar/descobrir/acostumar-se a/ practicar.
- TREBALL DE TAULA
- Teu individual i teu amb els alumnes.
- Entrenament
- Creació/investigació
- Muntatge taller
- TEMPORITZACIÓ
- Segmentació per blocs a "grosso modo".
- Exemple: (la graella l'he fet per colors, perquè blogger no em deixa insertar taules)
OCT Primers contactes. Entrenament actoral.
NOV Objectius: distribució espai / volum veu / confiança
DES Temps: 12 sessions de 2h/setmana.
GEN Creació.
FEB Objectius: generar dramatúrgia
MAR Temps: 12 sessions de 2h/setmana.
ABR Espai sonor / espai escènic / vestuari / atrezzo
MAI Objectius: muntar / assajar
JUN Temps: 12 sessions de 2h/setmana.
- Un cop tinc aquesta segmentació, ja podré fer la planificació sessió per sessió.
Acabem i recollim.