SESSIÓ 08-10-2020

Hem començat la sessió amb un petit escalfament de coordinació per despertar els dos hemisferis del cervell. 


Primer exercici: Alcem les mans davant nostre i tanquem tots els dits excepte el dit petit de la mà esquerra i el dit índex de la mà dreta. L’exercici consisteix en intercanviar els dits aixecats de cada mà. És a dir, si hem començat tenint el dit petit de la mà esquerra aixecat l’hem de passar a la dreta i el mateix amb el dit índex. Es pot anar més lent si un ho necessita i per més dificultat es pot realitzar creuant les mans.





El segon, el “caçador”: També és un exercici de mans. Les alcem davant nostre, posem la mà dreta en el símbol de la pau(dit índex i cor aixecats) i la mà esquerra com una pistola apuntant la mà dreta(dit polze i índex amunt). Un cop tenim aquesta posició fem tres petits moviments a la dreta, com si la pistola perseguís el conill i allà intercanviem els rols de les mans, com abans. Per augmentar la dificultat també es pot creuar com l’exercici anterior i el resultat seria el següent:





El tercer, el pèndol de Lecoq: Començarem amb la mà dreta alçada(amb el palmell mirant endavant) i la mà esquerra davant la nostra cara(amb el palmell en direcció a nosaltres). El moviment serà continu i simultani. Deixarem caure la mà dreta(per fora) i amb l’impuls arribarà davant la nostra cara com estava l’esquerra, i aquesta resseguirà la part esquerra del crani fins arribar al clatell i allà alçarà el braç fins que quedi completament estirat, intercanviant així els rols de cada mà.





Acabat l’escalfament, hem continuat llegint els post-its que vam escriure i col·locar a la primera sessió per plantejar-nos què fariem després de rebre aquesta trucada telefònica que ens oferia fer classes. Però abans de seguir amb aquest plantejament hem escollit quina seria la situació ideal que voldríem com a professors si arribés aquesta trucada. El cas seria el següent:


  • Edat alumnes: 14 a 17 anys. 

  • Quantitat: Entre 10 i 12 alumnes.

  • Les classes serien una activitat extraescolar. Ells han decidit fer-les i són conscients que els seus pares paguen perquè ells siguin allà. 

  • No és cap centre religiós, ni tots coincideixen en les seves creences.

  • Han estat junts abans com a grup de teatre i tenien una molt bona dinàmica grupal i un bon professor/a. 

  • Nivell: Baix - Mig

  • Hi ha taller final, pressupost per atrezzo, data d’estrena, teatre, tècnic i nosaltres decidim la durada de l’obra. 

  • Una setmana de residència al teatre.

  • Aula: Gran, llum natural, parquet, aire condicionat i calefacció, impressora, taules, cadires, equip de música…

  • Programa propi. El creem nosaltres.

  • Tipologia de teatre(físic, visual, text,...): Nosaltres decidim.

  • Horari: 2 hores per sessió, 2 dies a la setmana amb un dia de descans entremig com a mínim.

  • 9 mesos de classe.



Al decidir la situació ideal de les classes que farem ens hem separat en dos grups per escollir com començarem a organitzar-ho i quin serà el plantejament inicial. Després de reflexionar ens hem ajuntat els dos grups i hem compartit la nostra reflexió, que més endavant hem ordenat cronològicament. En general, els dos grups hem coincidit bastant i el plantejament seria el següent:


  1. OBJECTIUS: Decidir què volem treballar, de manera personal i grupal. 

  2. METODOLOGIA

  3. CALENDARI (deadlines): Plantejar el temps dedicat a cada cosa.

  4. INVESTIGAR L’ESCOLA per saber més aviat l’ambient, què busquen, la metodologia,...

  5. TREBALL DE CAMP “pedagogia”

  6. MATERIAL: llistat d’exercicis…

  7. OPCIONS D’OBRA (taller final)

  8. VIES DE COMUNICACIÓ: Amb l’alumne (whatsapp, correu,...)

  9. PRIMERA SESSIÓ: Organitzar primera classe (exercicis presentació, escalfament, ritual,...)


Finalment, abans de fer la pausa, hem vist que faltava un punt molt important que ens havíem deixat que és l’AVALUACIÓ. Hem de poder avaluar els alumnes en algun moment. Pot ser de manera conscient o sense que els alumnes ho sàpiguen i al final puguin veure una evolució. A la següent sessió es parlarà de diferents maneres que podem fer servir per avaluar als alumnes.


Després de la pausa hem fet un mural amb post-its on ens preguntàvem quins eren els objectius del teatre, d’apuntar-s’hi, i de què pot servir. Algunes de les propostes han estat aquestes:


  • Consciència del propi cos

  • Reconeixement d’emocions i sensacions

  • Aprendre a escoltar

  • Per la vergonya

  • Transmetre idees pròpies

  • Per perdre la por al ridícul

  • Conèixer altres cultures

  • Queixa política i social

  • Treball en equip i amb gent diferent

  • Millorar articulació, comunicació, formulació de frases

  • Guanyar confiança en un mateix i/o altres

  • Explorar la creativitat

  • Per passar-s’ho bé

  • Socialitzar


Entre moltes d’altres.





I per últim l'hem, més o menys, ordenat per grups: 




Estel Folch Mas