21 d'octubre

 

El 21 d’octubre vam fer una sessió exclusivament dedicada a fer practiques hipotètiques amb els company.   

Vam treballar dos grups diferents, la Celia i jo, i el Pau.

La Celia i jo vam fer primer la nostra sessió enfocada cap a nenes de sis anys que van a un col·legi de monges. En aquesta sessió teníem com a objectius: treballar la confiança, tant el en grup com en elles mateixes; la desinhibició, i començar a tractar l’obra de final de curs.

Degut a aquests objectius vam proposar els següents exercissis:

-Escolta corporal amb l’exercici de la formiga.

-Explicar el conte de La Nana Bunilda (obra final).

-Estàtues .

-Castell  de les sorpreses.

-El joc del so.

-El mirall. 

-El rei.

(Tots els jocs es troben redactats a els documents  que ens va passar la Maria).

 

Quan vam acabar la nostra classe vam passar a fer la del Pau. Ell havia de fer classe a adults.

En pau va decidir fer els següents exercissis:

-Zip zap boing.

-Caminar per l’espai.

-Caminar i jugar amb les intencions d’una frase que prèviament ell ens havia dit.

 

Quan el Pau va finalitzar la sessió vam passar a comentar el que havia passat, i es van fer les següents observacions per part del grup:

-Tenim tendència a fer de

“Chearleader”, i el professor no ha d’animar contínuament a l’alumne.

-Hem de deixar un espai pel silenci, on l’alumne tingui temps a entendre com es l’exercici, i què està fent ell.

-També es va comentar que tenim por, i  hem de mostrar tranquil·litat, sinó l’alumne es contagia d’això.

-L’ús d’imaginaris es una gran eina pel control de la classe, i per que l’alumne entri dins del joc.

-Hem de tenir diversos recursos per quan la classe entra en descontrol, i volem que el grup ens faci cas. Picar de mans i fer “shhh shhh” pot ser un.

-No renyar a l’alumne, en particular a l’adult, perquè l’alumne no és el teu enemic.

-Va bé que l’adult al començar la classe tingui un exercici per centrar-se. Ara ja són a la classe de teatre.

-Cal que ens fixem en els errors i ens parem a corregir-los.

 

Finalment la Maria va explicar com explicar el “zip zap boing”: Hem de fer-ho pas per pas, “trozejar” l’exercisi.